Gezichtcreme (basis)

20111013-091349.jpg

20111013-091402.jpgMijn eerste experiment, een basiscreme. Ik koos voor een mengeling van jojoba-olie met mirte-hydrolaat. Mirte omdat het goed is tegen rimpels en jojoba-olie is een vet dat voor bijna elke huid van toepassing is.

Ik heb de crème direct aangebracht op mijn gezicht. Mogelijk is de crème voor mijn gezicht iets te vet en zal ik een alternatief moeten zoeken. Niettemin werkt de crème sterk hydraterend dus voor een nachtcrème is ze wel nuttig.

Voor mijn 2e crème gebruikte ik tarwekiemolie met lavendel-hydrolaat, met enkele druppels etherische olie. Tarwekiemolie heeft een aparte geur.

Update 14/10/2011 – na een nachtje in de koelkast, is de gezichtscrème perfekt. Voel helemaal niet vettig aan en werkt perfekt met een laagje fond de teint !!!

2 gedachtes over “Gezichtcreme (basis)

  1. Zie het zitten om het ook op te schrijven (of te linken) zodat wij dat ook kunnen maken ? Want ik wil mij daar echt ook eens aan wagen !

Geef een reactie

