Haarmasker

Ik heb middellang haar, en sinds mijn dertigste kleur ik mijn haar, in het begin was het vooral voor het andere kleurtje, het was toen ook mode om met kleurverschillen te werken.  Ondertussen kan ik het kleuren niet meer achterwege laten omdat de grijze haartjes af en toe voor kleurschakeringen zorgen. Elke maand zit ik bij de kapper om mijn haar bij te kleuren. Ik heb stijl haar dat vlug vet wordt. Buiten een goeie shampoo en een conditionner gebruik ik niet veel extra’s voor mijn haar.

Met “Kruiden, schoonheid uit de natuur” van Myriam Middelkamp, heb ik toch enkele mengseltjes gevonden waar ik wat mee wil experimenteren. Zo heb ik vandaag een mengseltje van ei, honing, tarwekiemolie en etherische oliën (ik gebruikte lavendel) uitgestest. Ruim een half uur laten intrekken en dan met een normale shampoo uitwassen. Het resultaat is zalig, mijn haar voelt zacht aan. Weer een ervaring rijker.

Geef een reactie

