Foto’s

Ik moet dringend foto’s maken van mijn probeersels. Onder werkjes hou ik een update bij van mijn experimentjes. Zo maakte ik de voorbije week een frisse paardenbloemlimonde, warme appelsap met gember. Mijn appelazijn staat ook nog in de kast en vorige zondag deed ik een poging om zeep te maken, weliswaar van zeepresten.

Maandag startte onze module over Kruidenleer, Martine Ongena – www.libervitae.be is onze docente. De geschiedenis van kruiden, kruidengeneeskunde, kloostergeneeskunde. Het wordt alsmaar leuker. Momenteel is mijn website nog prive, maar ik denk er sterk aan om deze publiek te maken.

Mijn ma is ook haar kruidenbibliotheek aan het leegmaken, de bibliotheek verhuist van moeder naar dochter. Een boekje over paardenbloemen uit 1978. Ook de boeken van Maurice Messegue liggen al op mijn nachtkastje.

Geef een reactie

