Sinterklaas

Sinterklaas is dit jaar heel vroeg .. vanmorgen om 10h stond hij aan de deur, een doos met losse kruiden. Duizendblad, lavendel, kamille, hob, duizendblad, citroenmelisse en een theefilter.

Ik kon haast niet wachten om de pakjes te openen, mengsels te maken en vooral die theefilter uit te testen.

 Maar er moest nog even gewerkt worden, maandag mag ik weer cursus geven en de module is toch nog wat nieuw voor mij. Eerst werken en studeren en dan spelen.

Mijn kruidenkast was aan uitbreiding toe, wijn- en champagneglazen moesten wijken voor mijn kruidenbokalen. Labels met de juiste benaming en de datum werden netjes op de potten gekleefd.

En nu geniet ik van een lekker kopje “rustgevende” thee, mijn slaapthee, een mengeling van Lavendel, Kamille, St Janskruid, Citroenmelisse en een snufje brandnetel en wat duizendblad. Wat kan het leven toch mooi zijn.

Mijn appelazijn is ook gezeefd, een troebel goedje, de geur is niet echt aangenaam, maar welke azijn is dat wel. Appelazijn bevordert de spijsvertering, helpt om je gewicht op pijl te houden. Eén koffielepel per dag.

Wat nu nog ontbreekt is mijn Valeriaan, Valeriaanwortel waren niet op voorraad en de bestelling hiervoor 2 weken laten wachten kon ik niet. Gisteren zag ik op youtube  dat John Gallagher (LearningHerbs.com) een Valeriaantinctuur maakte. Dat ga ik uittesten als de valeriaanwortel beschikbaar is. Die tinctuur kan keer op keer aan mijn thee worden toegevoegd. Meer hierover van zodra ik de test heb gedaan …

Mijn zeep is nog een beetje zacht, die laat ik nog een weekje harden. De geur van de Sunlight-zeep is nog overheersend. Ik twijfel of dit echt een succes is of zal zijn.

Geef een reactie

