Valeriaantinctuur en tijmsiroop

 Valeriaantinctuur

 Valeriaanwortel mengen met alcohol. Het goedje stinkt wel heel hard, dat had ik niet verwacht. Het moet nu 3 weken trekken en dan mag ik het zeven en in flesjes doen.

Tijmsiroop

De siroop op basis van tijm, honing en kandijsuiker. Het siroopje heeft niet veel succes bij de kinderen, is het de geur van tijm, of is het de kleur. Ik gebruik het wel (en mijn man ook), want ik wil niet ziek worden, eerder deze week voelde ik al een kriebel in mijn keel, voor mij kwam het siroopje goed van pas. Een combinatie met een kruidenmengeling van Rozemarijn, Lavendel, Salie en Tijm zorgden ervoor dat mijn verkoudheid niet is doorgebroken.

De warme appelsap met gember, honing en citroen staat ook regelmatig op het menu. Een heerlijk drankje voor een koude winteravond.

Een gedachte over “Valeriaantinctuur en tijmsiroop

Geef een reactie

