planten

Het is misschien wel niet het juiste moment, maar aangezien we vorige maandag tijdens de les, zaadjes van kruiden hadden meegekregen ben ik vanmorgen in ons tuinhuis gaan zoeken naar potjes en potgrond. Echte groen vingers heb ik niet, maar af en toe wil ik het wel wagen. Zo zaaide ik vanmorgen een assortiment aan kruiden en hoop ik dat er toch iets gaat uitkomen. 10 jaar geleden hadden we ook een mini-kruidentuintje en daar had ik ook nog zaadjes van over. Op de verpakking stond helaas wel een vervaldatum van 2006. Benieuwd wat dat gaat geven. In een vergeten pot op ons terras vond ik nog enkele takjes Marjolein die ik ook een andere bestemming heb gegeven. In mijn kruidenkwekerijtje staan binnenkort hyssop, bonekruid, oost-indische kers, rozemarijn, peperselie, klis en citroenbasilicum te kiemen.

Verder deed ik deze week een ongiftingskuur .. woensdagavond maakte ik een mengsel van brandnetelthee met groene klei, deze liet ik een nacht staan en ’s morgens werd het mengseltje naar binnen gespeeld .. (best niet kijken naar het goedje, de smaak was redelijk). Door het een nachtje te laten staat zakt de groene klei naar de bodem en worden alle nuttige stoffen van de klei in de brandnetelthee opgenomen. Dit werkt reinigend, brandnetel is ook bloedzuiverend. In de loop van de dag dronk ik nog een liter thee (mengsel van brandnetel, goudsbloem, citroenmelisse met een 3 lepels honing). Ik heb dit niet heel strikt gevolgd, als afwisseling maakte ik ’s middags en ’s avond gestoofde groentjes. Geen brood, geen pasta, kortom geen vast voedsel.

Nog een weekje wachten en dan mag ik mijn valeriaantinctuur en het goudsbloemmaceraat zeven !! Het st-janskruid in olijfolie staat nu ook bij op de vensterbank ..

Zoals ik al schreef in mijn vorig postje, werk ik ook aan een kuur voor mijn knie. Alle dagen een koolblad, vandaag kool met groene klei, st-janskruid. Ik ga nog niet te rap victorie kraaien, maar het gaat beter met mijn knie. De pijn ’s nachts is al volledig weg. Door het minder goeie weer heb ik niet gelopen vandaag, die training ga ik uitstellen tot volgend weekend.

Morgen weer les .. weer nieuwtjes om uit te testen .. Herboristenopleiding .. nog geen moment spijt van gehad !!!! Laat maar komen die informatie.

Een gedachte over “planten

Geef een reactie

