Welkom 2012

Het nieuwe jaar is ondertussen gestart, nog een weekje vakantie. Rustig genieten van het thuiszijn, de studenten verwennen, zelf wat studeren en dan terug gaan werken. Ik kijk er vooral naar uit om mijn kennis over kruiden uit te breiden en nog meer te experimenteren. Ik hoop dat de winter gauw voorbij is, met onze studiegroep maken we al plannen voor workshops, kruidenwandelingen .. Ook mijn kruidentuin moet deze lente aangelegd worden. 

De voorbije maand heb ik nog enkele nieuwigheden gestest, bruisballen .. citroenzuur, natriumbicarbonaat, olie, een bloemengeurtje en klaar. Het receptje voor de bruisballen moet nog worden verfijnd. Verder werden er voor de kerst nog een aantal kleine kadootjes gemaakt voor de dames in de familie, hydraterend crème op basis van lavendelhydrolaat en geranium of een rozensynergie, een sportbalsem, een massageolie. Ook de studenten in huis krijgen dagelijks hun portie thee en een druppeltje rozemarijn olie voor het geheugen.

Van mijn man kreeg ik Het Groot Handboek Geneeskrachtige Planten van Dr G Verhelst, de bijbel voor elke herborist. Na 3 maanden met een bibliotheekexemplaar heb ik nu mijn eigen boek. Ik kreeg ook verschillende kruidenboeken met theemengsels, recepten voor badoliën, crèmes, balsems en ook bruisballen.

 

 

 

 

 

Ondertussen maak ik mij klaar voor mijn examen van Kruidenleer op 9 januari. Geschiedenis van de kruiden, inhoudstoffen, werking en bespreking van 20 kruiden. Het is allemaal heel boeiend en hoe meer ik er van kan leren hoe beter.

2 gedachtes over “Welkom 2012

Geef een reactie

