Lichaamsverzorging

  1. Venkelolie
  2. Bodymelk op basis van rozenwater, jojobaolie en een rozensynergie
  3. Balsem voor spieren en gewrichten
  4. Zie werkjes.

Venkelolie is ideaal voor een lymfedrainage, venkel geeft ondersteuning bij afslanking. Hierbij ga ik er wel van uit dat het een totaalpakket moet zijn. Let vooral op je voeding en zorg voor een goede en gezonde beweging.  Venkel werkt ook pijnstillend en kan verlichting geven bij spier- en gewrichtsaandoeningen. Bij maagproblemen kan venkel ook een hulpmiddel zijn.

De “rozen”bodymilk is een alternatief voor de goudsbloem-bodymelk die ik vorige week maakte. De goudsbloem-bodymilk werd niet echt goed bevonden, ik vermoed dat de eo van Lavendel de boosdoener is. Ik gebruik namelijk bij al mijn crèmes Lavendel. Ik hou van Lavendel, maar smaken verschillen. Vandaar dat ik vandaag een rozen-bodymelk heb gemaakt.

De spier-, gewrichtsbalsem is een verbeterde versie van mijn spierbalsem die ik tijdens de kerstdagen maakte. Aangepaste emulgators, betere temperatuur zorgen voor een smeuïge emulsie in plaats van een mengsel dat helemaal schiftte.

Geef een reactie

