Tijd voor een update …

Een aantal weken geleden organiseerde ik een mini-workshop voor een goede vriendin. Enerzijds wilde ik haar tonen hoe ik een bodymelk maak, en tegelijkertijd kon ik mijn kennis eens uittesten. Zij heeft dit ook zeer kritisch beoordeeld, waarvoor dank. Het verliep allemaal zoals gepland, voor een grotere groep is mijn keuken niet echt geschikt en het materiaal dat ik gebruik is ook heel beperkt.

We maakten 2 soorten bodymelk, één op basis van jojoba-olie en één op basis van amandelolie. De toegevoegde etherische oliën waren gebaseerd op citrus-oliën. De geur en de textuur van de bodymelk werd goed bevonden, ook mijn nichtje had een klein potje meegenomen naar school en haar vriendinnen waren dolenthusiast over het aroma. Helaas kwam er na 2 weken al een beetje schimmel op.

Tijd voor een nieuwe test.

De rest van de maand stond in teken van het examen Kruideninhoudstoffen. Werken, studeren, huishouden doen .. dat lukt perfect, maar dit kan alleen met een goede planning. Het laatste weekend voor mijn examen werd ik door mijn huisgenoten in de watten gelegd, terwijl ik studeerde zorgen zij voor het huishouden, maakten zij mijn thee en hapjes klaar. Het examen op zich was veel en moeilijk, dus dat wordt afwachten. De volgende module van de opleiding “Plantenkunde” is ook al gestart.

Met 3 zieken in huis kon het niet uitblijven, zaterdag werd ik ook geveld door een verkoudheid. Veel kruidenthee, dampen met etherische oliën, moeten er nu voor zorgen dat ik er zo vlug mogelijk vanaf ben.

Geef een reactie

