Ga je dromen achterna

Zo lang je blijft kijken naar wat je niet wilt, krijg je meer van dat (Inge Rock).

Je bent nooit te oud om te leren. Ga je dromen achterna. Doe waar je zin in hebt. Mensen die na zoveel jaren het roer omgooien en hun dromen achterna gaan. Je omgeving zegt, “doen, je zal veel gelukkiger zijn”. Maar is dat ook zo, die mensen gaan ook door onzekere tijden. Eens ze de beslissing hebben genomen om een andere richting in te gaan, komt die onzekerheid. Gaat het wel lukken, heb ik niet de verkeerde beslissing genomen. Wat als alles mislukt? Kan ik terug naar mijn oude “omgeving”. Toch is het het waard om over na te denken. Dromen mag, blijf dromen en maak plannen. Ooit worden die concreet.

Zo hebben kruiden voor mij een hele andere wending gegeven. Ik wil op een korte tijd zo veel mogelijk leren. Zo volgde ik de laatste weken naast mijn Herboristen-opleiding een aantal workshops over aromatherapie. Doordat we een basis hadden over inhoudstoffen zijn deze workshops een mooie aanvulling op onze herboristenopleiding. Tijdens deze workshops is nog maar eens gebleken dat er veel interesse is in natuurlijk producten, natuurlijke genezing, natuurlijk costmetica. De wondere wereld van kruiden en geuren. Geuren herkennen, geuren in je laten opkomen, geuren die herinneringen naar boven brengen. Schakel je verstand uit en laat je gevoel spreken. Dit is was ik met kruiden en geuren wil ontdekken.

De workshops die ik in het verleden volgde werden na verloop van tijd een sleur, mijn gedachten dwaalden af, de concentratie vervaagde. De kruiden, aromatherapie workshop die ik tegenwoordig volg zijn een openbaring, en er zullen er nog meer komen.

Op mijn blog zal ik ook mijn verworven kennis en samenvattingen van mijn cursussen toevoegen zodat jullie hier ook uit kunnen leren.

Onder werkjes zal ik steeds de recepten toevoegen die ik heb getest en indien jullie vragen hebben kan je die altijd achterlaten op mijn site.

Geef een reactie

