Valeriaanolie werkt

Hoe beschrijf je een geur? Een geur associeer je met een gevoel, een gevoel van gelukzaligheid, geborgenheid .. of het brengt herinneringen naar boven.

De geur van valeriaan is de geur van vuile, stinkende, zweetsokken. Duidelijk? De geur van valeriaanolie heeft een iets pittigere geur, maar toch blijven die stinkende sokken de overtreffende geur.

Vandaag probeerde ik een mengsel van valeriaanolie en lavendelolie, en dat werkt. Mijn basiscreme (amandelolie, bijenwas en hamamelishydrolaat) is deze week de testcreme. Gisteren voegde ik 1 klein druppeltje gember toe aan dit cremeke, tenminste, ik probeerde een kleine druppel toe te voegen. Een beetje te veel gember maakt dat dit een heel zwaar ruikende creme is. De creme met valeriaanolie en lavendelolie werkt echt, de geur is aangenaam. 1 druppel EO van Valeriaan en 2 druppels EO van lavendel op 20 gr creme. Een zachte geur, geen vieze sokken meer. Nu nog een slachtoffer vinden om te testen. Valeriaan werkt in op stijve spieren ten gevolge van stress, is rustgevend. De lavendel erbij brengt je helemaal tot rust.

Zalfje nummer 2 van deze week is een zalfje op basis van jojobaolie en rozenhydrolaat. In onze workshop van dinsdag kregen we de tip om Ylang ylang, Lavendel en Petit Grain samen te voegen. De eerste indruk was niet positief, de Ylang ylang is een hele zware geur, maar na enkele minuten is de geur heel aangenaam, moeilijk om te beschrijven, maar bij mij kwam de geur van baby’s naar boven.

Een gedachte over “Valeriaanolie werkt

  1. Je hebt de geur wel goed beschreven en ’t is niet echt aanlokkelijk ! Ik heb het bij het plantje nog nooit gemerkt, maar misschien is het alleen als je het plantje verwerkt ?
    Je hebt ondertussen wellicht al een hele ‘bibliotheek’ geurtjes ? Fijn !
    (het posten van een berichtje lukt me niet goed, dit is mijn derde poging 😉

Geef een reactie

