Zuiderse zomeravond

Vanmorgen vond ik achteraan in mijn koelkast nog een vergeten bakje met gemberwortel. Normaal rasp ik regelmatig (bijna dagelijks) een klein stukje van die wortel en doe dit samen met het sap van een citroen en een beetje honing in een glas appelsap.

Tijdens de wintermaanden maakte ik de appelsap warm. De gember, citroen, honing helpen mij door de winter en zorgen ervoor dat ik een goede weerstand opbouw tegen allerhande virussen en in mijn geval vooral tegen een verkoudheid.

Met de warmte van de laatste dagen zocht ik een alternatief. Als je vliersiroop of tijmsiroop kan invriezen dan moet dat met gember ook lukken. Ik sneed de gember in stukjes en deed dit samen met het sap van 2 citroenen in de blender. Doe dit sapje in een ijsblokzakjes. Zo heb je op een zuiderse zomeravond, zoals vandaag een heerlijk ijsblokje dat je in wijn, cava of in je appelsap kan doen, boordevol vitaminen !!!

Santé !!

Een gedachte over “Zuiderse zomeravond

Geef een reactie

