Opmerkzaam

Twee maanden geleden liet ik mij overtuigen om deel te nemen aan de marathon van Eindhoven. 6 jaar geleden liep ik daar mijn eerste marathon samen met de webloglopers, bloggers die lopen. (elastimam.skynetblogs.be)

De echte marathontraining is pas begonnen in augustus, dus juli was nog een beetje spielerei. Zo deed ik mijn trainingen tijdens onze vakantie aan zee over de zeedijk, richting Zwin, langs de duinen,  de villa’s in Knokke en zo terug naar ons appartement, net zoals de vorige jaren tijdens onze vakanties aan zee, een training tussen 10 en 15 km.

Latino, lounge muziek en de looppas brachten mij telkens in hogere sferen .. Runner’s High .. Genieten van het lopen, mijn training afwerken en me klaarmaken voor een volgende wedstrijd.

Door mijn herboristenopleiding en mijn alsmaar groeiende interesse in kruiden en planten keek ik nu meer rond, terwijl vroeger steeds naar de grond keek en max 2 meter (wel een beetje saai, maar ik genoot van de muziek en het lopen).

De planten in de duinen trokken mijn aandracht, geel, paarse, rood, groen .. een prachtig kleurenpallet. Het gebeurt dan ook meer dan eens dat ik halt hou om één of ander plantje van dichtbij te bekijken. Voorbijgangers, lopers of fietsers kijken dan wel even raar op.

Op mijn “looprustdagen” ging ik dan op kruidenfietstocht.

2 gedachtes over “Opmerkzaam

Geef een reactie

