Kruiden en sport

Kruiden en sport, een combinatie die voor mij deze dagen wel nuttig is. De voorbereiding van de marathon in oktober begint vorm te krijgen, de tempo- en intervaltrainingen doe ik in de week, de duurloop (mijn favoriete training) staat meestal in het weekend op het programma.

Gisteren deed ik een duurloop van 18 km, zalig weer om te lopen, muziek van de jaren 80-90 op mijn Ipod, in mijn drinkebus brandnetelthee met honing. Brandnetel omdat dit goed is voor mijn botten en zuivert het bloed. Tijdens het lopen nam ik smeerwortelblad voor mijn gevoelige bilspier (dit was eerder een test), niet voor herhaling vatbaar, want het blad is nogal ruw en na 9 km lopen begon het blad toch wel te irriteren (maar daar heb je dan weer een zalfje voor).

20120812-111931.jpg Na 18 km was mijn missie volbracht, er wachtte mij nog een drukke zaterdag. In plaats van rustig te genieten met een boek en een kruidenthee, moest ik nog langs de delhaize en naar de groentenboer. De groentenboer, dat mag je letterlijk nemen, een groot tuinhuis naast de serres, waar je je selectie doet. Je maakt zelf je optelling en je stopt je geld in een bakje. Zonder personeel. Met een lading vergeten groeten, kromme komkommers, paprika’s, kwam ik terug thuis en maakte ik komkommersoep en een slaatje met kippeblokjes.

Van de gemberwortel maakte ik gekonfijte gemberbrokjes, het teveel aan sap is goed voor mijn thee of appelsapjes.

20120812-112135.jpg20120812-112152.jpg

Tegen de avond voelde ik die verdomde bilspier weer trekken, mijn lichaam snakte naar rust. Een hotpack met een doek gedrenkt in jojobaolie en gemberolie zorgde voor een ontspannen bilspier. De rozemarijn liet ik even achterwege, omdat je dit best niet gebruikt voor het slapengaan.

Kruiden en sport, een perfekte combinatie !!!

Een gedachte over “Kruiden en sport

Geef een reactie

