Goede raad

Als je met deze temperaturen gaat lopen, neem dan drinken mee, water of sportdrank. Dit weet elke ervaren loper. Helaas had ik vanmorgen geen drinken bij.

Op mijn planning stond een wisselloop van 15 km, (voor de niet-lopers, dit is afwisselend 1 km snel en dan 1 km rustig lopen). Door de warmte was ik goed op tijd vertrokken, maar na 9 km steeg mijn hartslag naar 170. Lopen in 28 graden zonder drinken is echt geen goei idee. Met een kleine omweg kon ik bij mijn schoonouders terecht om wat te drinken. De hartslag zakte al gauw terug naar 150. Een geslaagde training, maar volgende keer toch een flesje meenemen.

Appelsap, aangelengd met een beetje bruiswater, een ijsblokje citroen-gember is dan heel verfrissend na een 15 km intensieve training.

En nu genieten op terras !!!

2 gedachtes over “Goede raad

Geef een reactie

