Courgettebrood en geroosterde paprika’s

Een workshop met de kruidenvrouwtjes, 25 graden, een prachtige locatie, een top-gastvrouw. Dat was het recept van afgelopen dinsdag.

De radijsblaadjespesto, de korianderpesto maakten we ter plaatse klaar. De oost-indische kerssoep werd afgewerkt terwijl we de omgeving bewonderden. A had geroosterde paprika’s, aubergines en courgetten gemaakt en K had verschillende soorten brood gebakken. Voor mij was het courgettebrood een topper.

Na het culinaire avontuur trokken we naar de kruidentuin, volksverhalen, kruidentoepassingen en muggen .. ja, dikke bulten op mijn benen en jeuk. Gelukkig maakten we als afsluiter een goudsbloemzalf. Mijn benen blonken van de zalf, maar de jeuk was weg. Goudsbloemzalf is dus ook goed tegen jeuk. Met een citroenverbena-tisane en kruidenmuffins, die I had gemaakt, sloten we de avond af.

De kruidige avond heeft de keukenprinces, of liever, de keukenmeid in mij wakker gemaakt. Vanavond maakte ik courgettebrood, volgens het recept van K, met een kleine persoonlijke toets. De paprika’s werden geroosterd in de oven. Een stukje kaas en basilicumpesto (uit eigen tuin, waar ik toch wel trots op ben) maakte het gerechtje compleet.

Voor het courgettebrood gebruikte ik

  • 1/4 van een supergrote courgette (volgens K moest ik 1 courgette nemen), de courgette die ik vorige week bij onze groentenboer kocht is 6 keer groter dan een gewone courgette (foto is slechts 1/3)
  • 150 riet suiker (heb liever minder suiker)
  • een mespuntje kaneel, nootmuskaat, zout
  • 200 gr bloem + 1tl bakpoeder
  • 4 soeplepels olijfolie
  • notenmengeling

Bedankt Kruidenvrouwtjes .. een geslaagde avond, met een speciale merci voor de gastvrouw en de keukenprincessen van dienst.

2 gedachtes over “Courgettebrood en geroosterde paprika’s

Geef een reactie

