Relaxatie

Op de vooravond van de geboorte van S, mijn neefje, ging ik even langs mijn moeder, ze had al een paar onrustige nachten achter de rug .. Ik nam volgende producten mee.

20120906-065510.jpg

  • Badmelk op basis van Lavendel, Bergamot & Geranium
  • Slaapthee, een mengeling van Hopbellen, Sintjanskruid, Citroenmelisse, Kamille en Lavendel
  • Valeriaantinctuur
  • Massageolie met lavendel, ylang ylang en bergamot

Om het plaatje helemaal compleet te maken had ik het huisparfum, welke we onlangs in een workshop hadden gemaakt, meegebracht.

Terwijl mijn moeder een theetje maakte van de gedroogde kruiden, zorgde ik voor het voetbadje, 1 koffielepel badmelkpoeder is voldoende voor een voetbad (melkpoeder, natriumbicarbonaat, maïzena en etherische oliën). Terwijl het warme voetbadje al de spanningen uit het hoofd deed verdwijnen kreeg mijn moeder een handmassage en vervolgens een voetmassage.

  • Lavendel werkt ontspannend, brengt evenwicht. Enkele druppeltjes op een zakdoek naast je bed zorgt voor een goede nachtrust.
  • Ylang ylang is natuurlijke antidepressiva, te gebruiken bij hoge bloeddruk en in stress-situaties.
  • Bergamot is een citrusolie en heeft een rustgevende werking, kan ook worden gebruikt bij slaapstoornissen. Bergamot maakt vrolijk en brengt licht.
  • Geranium heeft een parfumachtige geur en zorgt voor rust.

Enkele druppels valeriaantinctuur in het kruideninfuus zijn voldoende voor een rustige nacht. Ik gebruik valeriaantinctuur in plaats van een aftreksel van valeriaanwortel, vooral voor de geur, Valeriaan is heel aards en ruikt niet echt aangenaam, katten daarentegen houden er wel van.

Heb je vaak last van slapeloze nachten, zorg dan voor een ontspannen sfeer voor het slapen gaan. De natuur kan je daarbij helpen.

Een gedachte over “Relaxatie

Geef een reactie

