Afgesloten hoofdstuk

Weeral een afgesloten hoofdstuk in mijn “todo” lijstje.

De module “voedingsleer” werd gisteren afgesloten met een examen. De module heeft nog maar eens mijn ogen geopend, we zijn verkeerd bezig, we nemen geen tijd om te eten (schrijf ik terwijl ik mijn slaatje opeet). Ik moet toegeven dat ik mijn eetgewoontes heb aangepast sinds ik met deze module bezig ben, maar ook een beetje door de foodies experts VitamineF3 en Spunky Mindfood. Veel beweging, geen fastfood of bereidde gerechten, meer noten, zaden, groene groenten, fruit, af en toe een stukje vlees en vis .. houdt ons gezond. Variatie, niet zo maar eten om te eten. Er valt nog zoveel te ontdekken.

In ieder geval, als er na mijn herboristenopleiding en de aromatherapie nog een gaatje is, wil ik mij verder verdiepen in de voeding. Begrijp me niet verkeerd, ik ga niet leren koken .. dat komt er vanzelf wel bij. Ik wil leren wat voeding doet met ons lichaam.

Ondertussen tel ik af naar de marathon van zondag. Dat vertaalt zich in

  • gezonde voeding
  • rusten
  • genoeg slapen
  • veel vitaminen opdoen
  • vooral niet ziek worden

Zondag sta ik om 10h in Eindhoven aan de start van de marathon.

Na zondag las ik een looppauze in, ik blijf nog lopen, maar geen lange duurlopen meer van 3u. De modules in mijn opleiding worden moeilijker, ik ga meer tijd vrijmaken om te experimenteren met kruiden, natuurlijke cosmetica, massagetechnieken en aromatherapie.

Tot gauw.

6 gedachtes over “Afgesloten hoofdstuk

  1. Mooi ! Ik denk dat we in vele gebieden compleet de bal misslaan wat “gezond leven” betreft. Voeding, sport, … omgaan met stress, de natuur, tijd … Veel succes en fijn hier te lezen, gedeelte kennis is dubbele kennis !

  2. Klinkt hier allemaal goed en interessant. Probleem wat gezond en goed eten betreft is dat er zooooveel verschillende theorieën en meningen zijn. Vaak denk je het nu te weten en een paar weken later lees je het weer heel anders.
    Succes met alles wat je doet Edith!! x

Geef een reactie

