Aloë vera

20121027-221130.jpgAloë vera met tea tree, geranium en lavendel, een uitstekend middel tegen schimmelinfecties. Sinds enkele weken heb ik een klein rood (schilferig) plekje op mijn been. Door mijn wekelijkse looptrainingen door de velden en in het bos, vermoed ik dat het een overblijfsel is van één of andere insektenbeet.

Vorige week nam ik een beetje gel van mijn aloë vera plant, voegde daarbij enkele druppels tea tree olie en lavendelolie. Ik smeerde 2 keer per dag het mengsel op het bewuste plekje en na 2 dagen begon het plekje al te vervagen. Ook schimmelnagels kan je perfect met tea tree behandelen.

20121027-221145.jpg

  • aloë vera – de gel in de bladeren van de aloë vera plant zijn zeer goed voor de huid, zowel voor een droge huid als voor een gevoelige huid en zelfs voor acne. De gel werkt vooral ontsmettend en kan worden gebruikt bij kleine wondjes of ontstekingen.
  • tea tree -de etherische olie is bacteriedodend, schimmelwerend, ontsmettend, het voorkomt zelfs littekenweefsel. Een olie die zeker in je apotheekkast thuis hoort.
  • lavendel kent veel toepassingen, het is een huidverzorgende olie, en heeft ook kalmerende eigenschappen, is ontstekingsremmend, kan worden gebruikt bij spierpijnen, maar ook bij verkoudheden.
  • geranium wordt ook vaak gebruik bij een geïnfecteerde huid, bij acne en is ook wondhelend. De olie heeft ook een rustgevende werking.

Een variatie op het aloë vera mengsel is een gel op basis van lavendelhydrolaat, xanthaangom (natuurlijk verdikkingsmiddel), aloë vera en etherische olie van tea tree, lavendel en geranium

Een gedachte over “Aloë vera

Geef een reactie

