Valeriaan

Dit is Mira.

Ze was 4 maanden oud toen ik haar oppikte in ’t Poezennestje in Kapellen. Mira werd als verlaten, uitgehongerde poes gevonden onder een brug in Borgerhout. Nadat ze haar gevonden hadden, werd ze nog een tijdje apart gehouden van de andere poezen. Toen ik haar ging opzoeken in ’t Poezennestje mocht ze even uit haar bench. Ze had direct mijn hart gestolen, het voelde direct goed. Ze is van een verlegen, uitgehongerde kitten uitgegroeid tot een heel sociale poes, en door haar verleden kan ze alle momenten van de dag kan eten. Flo, mijn eerste kitten was toen 3 maanden oud, het duurde enkele dagen voor ze mekaar accepteerden.

Ik had een bench meegenomen om haar te vervoeren. Na de nodig formaliteiten deed Resy, de poezenmoeder van ’t Poezennestje, een veegje Valeriaan in de bench. “Om haar rustig te houden” vertelde ze mij.

Valeriaan, toen nog onbekend voor mij .. Ik schuimde het internet af en zo ontdekte ik dat katten worden opgewonden door Valeriaan, het brengt hen in trance. Als natuurlijke tranquillizer wordt Valeriaan gebruikt bij personen met slapeloosheid, stress en het is zelfs goed zijn tegen pijnlijke spieren. Een nekmassage met Valeriaan en Lavendel doet wonderen.

Valeriaan .. Valérie .. stond op mijn lijstje toen ik zwanger was van mijn eerste. Ondertussen heb ik 2 volwassen zonen. Valerie van Steve Winwood is ook één van mijn favorieten.

Zo heeft Valeriaan een speciale betekenis voor mij .. Mijn poezen, de kruiden, relaxatie, een andere kijk op onze gezondheid.

Bij aanvang van mijn herboristenopleiding werd al gauw duidelijk dat Valeriaan mijn onderwerp zou worden van het eindwerk.

Geef een reactie

