Mijn tocht gaat verder

Herborist-aromatherapeut .. nu is het officieel, ik ben afgestudeerd, echter dit is slechts een begin.

Toen ik 2 jaar geleden aan dit avontuur begon kon ik me niet voorstellen wat mij te wachten stond, een herboristenopleiding gaat naast kruiden ook over chemie, biochemie, wetgeving, maar ook over plantkunde, groei en ontwikkeling. Daarbij kwam nog een serieuze portie anatomie, pathologie, fysiologie en voedingsleer. Alsof dat niet genoeg was stortte ik mij in het 2e jaar ook in de aromatherapie.

Het is een echte passie geworden en mijn honger naar kennis is nog niet gestild. Het komende jaar neem ik een beetje rust, ik wil alle informatie nog eens doornemen en tijd vrijmaken om de boeken, die ik de voorbije 2 jaar heb verzameld, te lezen.  Kruidenleer is ook veel “doe” werk en daar heb je ook tijd voor nodig: plantjes ruiken, voelen, proeven, tincturen en maceraten maken, natuurlijke cosmetica en ik ga meer verschillende kruiden gebruiken in onze voeding. Naast workshops en korte opleidingen wil ik mij concentreren op Herbs & Relaxation, kruiden kunnen verlichting geven bij stress, angsten en bij slapeloosheid.

Mijn blog was vooral bedoeld om mijn kennis neer te pennen. De komende maanden ga ik verder op mijn pad en zal ik zo veel mogelijk mijn enthousiasme met jullie delen.

Heb je vragen of opmerkingen, rubrieken waar jullie meer informatie over willen, geef het me dan even door via kruidenvaleriaan@gmail.com.

Eind dit jaar komt er weer een kruidenkalender boordevol tips, recepten en vele foto’s. Binnenkort start ik met een nieuwsbrief en er worden plannen gemaakt voor een workshop rond Herbs & Relaxation.

Kruidige groeten.

Een gedachte over “Mijn tocht gaat verder

Geef een reactie

