Over soep en confituur ..

Gisteren had ik een confituurdagje, vandaag een soepdagje .. Herbs & food is ook een onderdeel van Herbs & Life, helaas zijn mijn keukenuitspattingen (soms letterlijk) niet altijd een succes. Meermaals worden de “uitspattingen” opgegeten, soms gedeeltelijk, soms is het een éénmalig iets .. Soepen en confituren is niet echt moeilijk en dit was dan ook mijn planning voor de vakantie, kokkerellen, receptjes zoeken en zelf receptjes uittesten.

IMG_0523
Aardbeienconfituur

Donderdag was een confituurdag. Mijn zoon had de vroege shift, dus om 5u was ik al wakker. Heerlijk om in alle rust en vooral koelte aardbeienconfituur te maken, om het plaatje helemaal compleet te maken bakte ik nog broodje. Om 8u kon ik een heerlijk ontbijtje voorschotelen. In de loop van de dag passeerde ik nog even de wekelijkse markt, waar ik supergrote en superverse ananas kocht ..

 

DSC08742
Snij de ananas in kleine stukjes
DSC08743
Kook ze gaar en een beetje water
IMG_0525
Ananasconfituur

Ananasconfituur, dat moet ik ook eens proberen. Bij madameconfituur had ik een aantal speciale receptjes gevonden voor ananas, de rum en de kokos heb ik voorlopig toch maar achterwege gehouden. Een simpele bereiding is meer dan genoeg om te beginnen. Ik stoofde de ananas in een beetje water totdat het moes vormde, nadien deed ik er de suiker bij. Nog 3 minuten laten koken en de confituur was klaar.

Vandaag, vrijdag had ik zin in een soepdag ..

Tomaten-paprika-wortelsoep
Tomaten-paprika-wortelsoep
DSC08747
Tomaten-paprika-wortelsoep
Rode bieten-tomatensoep
Rode bieten-tomatensoep

 

 

 

 

 

  • Paprika-tomaten-wortel soep gekruid met lavas, bieslook, peterselie en een kruidenmix (zwarte & witte peper, komijn, brandnetel, fenegriek, mariadistel, oregano, komijn, zeezout, goudsbloem, kurkuma).
  • Rode bieten-tomaten soep  .. het experiment van de dag. Ik ben benieuwd hoe dat gaat smaken .. mijn gevoel zegt me dat dit een soepje is dat je best koud eet ..

De voorbije 2 weken, heb ik aan mijn lijstje gewerkt en de receptjes volgen nog. Door het mooie en warme weer was ik liever in de tuin, op mijn terras, in het water dan achter mijn computer te kruipen. Alles staat netjes genoteerd in het receptenboekje.

Geef een reactie

