Nieuwe dagcrème met roosgeranium

Het is weer even geleden. Mijn monarda dagcrème, die ik al een aantal maanden gebruik  was op en al de andere potjes die nog in mijn koelkast stonden vertoonden al een lichte verkleuring. Ik was toe aan een nieuwe crème en een nieuw geurtje.

Voor elk potje dat ik maak hou ik telkens een tweede apart om de houdbaarheid te controleren. Doorgaans blijft een dagcrème of bodymilk  3 tot 4 maanden goed, maar de crèmes die ik nog had staan waren zeker 6 maanden oud. Potjes werden netjes gereinigd, gespoeld met alcohol en klaargemaakt voor nieuwe versies.

fotoAls basis voor mijn nieuwe dagcrème gebruikte ik een mengsel van teunisbloemolie, arganolie en jojobaolie met daarbij hydrolaat van oranjebloesem. Om het geheel af te werken koos ik voor de etherische olie van Roosgeranium.

689-rose-geranium-645x425-1Roosgeranium heeft een antiseptische werking en heeft wondgenezende en schimmelwerende eigenschappen. De olie wordt vaak gebruikt bij brandwonden, couperose, blauwe plekken, acne, littekens, eczeem, onzuivere huid maar ook bij stress en vermoeidheid.

  • Arganolie, ook bekend als Marokkaans goud, is een zeer voedzame olie die wordt gebruikt voor de rijpere huid.
  • Jojoba-olie reguleert de vochtbalans van de huidcellen, remt de talgproductie en is daarom geschikt voor zowel een droge als een vette huid. De olie beschermt de huid tegen weersinvloeden, heeft een natuurlijke zonnebeschermingsfactor 4 en zorgt ervoor dat de huid langer bruin blijft.
  • Teunisbloemolie helpt bij een droge en gevoelige huid, bij brekende nagels, eczeem en acne.

 

 

Geef een reactie

